Қазақстан Республикасының «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» (Салық кодексі) 2008 жылғы 10 желтоқсандағы Кодексінің (бұдан әрі - Салық кодексі) 156-бабының 1-тармағының 13) тармақшасына сәйкес, мыналардың:

Ұлы Отан соғысына қатысушылардың және оларға теңестiрiлген адамдардың;

Ұлы Отан соғысы жылдарында тылдағы ерен еңбегi мен мiнсiз әскери қызметi үшiн бұрынғы КСР Одағының ордендерiмен және медальдарымен марапатталған адамдардың;

1941 жылғы 22 маусым - 1945 жылғы 9 мамыр аралығында кемiнде 6 ай жұмыс iстеген (қызмет өткерген) және ұлы Отан соғысы жылдарында тылдағы ерен еңбегi мен мiнсiз әскери қызметi үшiн бұрынғы КСР Одағының ордендерiмен және медальдарымен марапатталмаған адамдардың;

I, II, III топтардағы мүгедектердiң;

мүгедек баланың;

«мүгедек бала» деген санаттағы адам он сегіз жасқа толғанға дейін - мұндай адамның ата-анасының бірінің, қорғаншысының, қамқоршысының;

«бала кезінен мүгедек» деген себеппен мүгедек деп танылған адамның өмір бойына - мұндай адамның ата-анасының бірінің, қорғаншысының, қамқоршысының;

асырап алынған бала он сегіз жасқа толғанға дейін бала асырап алушының біреуінің республикалық бюджет туралы заңда белгiленген және тиiстi қаржы жылының басында қолданыста болатын ең төменгi жалақының 55 еселенген мөлшерi шегiнде (бұдан әрі - 55 ЕТЖ) бiр жылдағы табыстары жеке тұлғаның салық салынатын табыстарынан алып тасталады.

Аталған тармақшаның ережелері қорғаншылыққа және қамқоршылыққа мұқтаж адамдардың қорғаншылары және қамқоршылары болып табылатын тиісті білім беру ұйымдары, медициналық білім беру ұйымдары, халықты әлеуметтік қорғау ұйымдары әкімшілігінің қызметкерлеріне қатысты олардың мұндай ұйымдармен еңбек қатынасында болуына байланысты қолданылмайды.

Салық кодексінің 156-бабының 2-тармағына сәйкес, аталған баптың 1-тармағының 12) және 13) тармақшаларында көзделген табыстарды салық салудан босату мұндай босатуды қолдану үшін негіздер болатын салық кезеңдері үшін беріледі.

Салық төлеуші (салық агенті) табыс төлеу күнінен бұрын түзету қолдану үшін негіз туындаған күні растау құжаттарын табыс еткен жағдайда, аталған баптың 1-тармағының 12) және 13) тармақшаларында көзделген түзетулерді мұндай түзетулерді қолдану үшін негіз болатын салық кезеңіндегі табысқа қолдануға құқылы.

Бұл ретте, Салық кодексінің 46-бабының 2-тармағына сәйкес, егер осы бапта өзгеше көзделмесе, салық міндеттемесі мен талабы бойынша талап қою мерзімі бес жылды құрайды. Талап қою мерзімінің өтуі, осы бапта көзделген жағдайларды қоспағанда, тиісті салық кезеңі аяқталғаннан кейін басталады.

Салық кодексінің 156-бабының 3-тармағына сәйкес, осы баптың 1-тармағының 12) және 13) тармақшаларында көзделген табыстар:

жеке тұлғаның осы бапта белгіленген шектерде осындай түзетудің мөлшерін көрсете отырып, салық салынуға жататын табыстарға түзетулерді қолдануға берген өтінішінің;

растайтын құжаттар көшiрмелерiнiң негiзiнде салық салуға жататын табыстардан алып тасталады.

Салық кодексінің 70-бабының 1-тармағының 1-абзацына сәйкес, салық төлеуші (салық агенті) салық есептілігіне өзгерістер мен толықтырулар енгізуді осы өзгерістер мен толықтырулар жататын салық кезеңі үшін қосымша салық есептілігін жасау жолымен жүргізеді.

Салық кодексінің 70-бабының 2-тармағының 1) тармақшасына сәйкес, қосымша салық есептілігінде бұрын табыс етілген салық есептілігінің сомасы өзгертілген кезде салық кезеңі үшін бұрын табыс етілген салық есептілігі мен іс жүзіндегі салық міндеттемесінде көрсетілген сома арасындағы айырма көрсетіледі.

Жоғарыда көрсетілгендер негізінде, егер 156-баптың 1-тармағының 13) тармақшасында көрсетілген жеке тұлға жеке табыс салығымен (бұдан әрі - ЖТС) салықтандыруға жататын табысына жылына 55 ЕТЖ шегінде түзетуді қолдануға негізі бола тұра, жеке тұлға қызметкердің табысының пайда болған күнінен кеш өтініш бергендігінен мұндай түзету жұмыс берушімен қолданылмаған болса, онда жеке тұлға растайтын құжаттардың көшірмесін жалғай отырып ЖТС-мен салықтандырудан босату туралы өтінішін ұсына отырып, осындай табыстардын ЖТС ұстаған жұмыс берішуге өтінуіне құқығы бар, ал жұмыс беруші Салық кодексінің 46-бабының 2-тармағымен анықталған талап ету мерзімі шегінде  ЖТС-мен салықтандыруға жататын табысқа түзетуді қолданады. Бұл ретте, жұмыс берушімен осындай түзетуді қолдануға байланысты ЖТС-н ұстап қалу бойынша салық агентінің салық міндеттемесін азайтуға Қазақстан Республикасының азаматтары бойынша жеке табыс салығы мен әлеуметтік салық декларациясының (200.00 нысан) «қосымша» түрі табыс етіледі.

 

Бөкей ордасы ауданы бойынша

мемлекеттік кірістер басқармасы.

«Нұрлы жол - болашаққа бастар жол». Рас, бұл Жолдаудың жариялануы ғана емес, оның жүгі де басқа жолдаулардан ерекше. Бұл ең алдымен әлемдік қалыптасқан ахуалға, экономикалық дағдарыстың қарқынына байланысты. Оның үстіне Елбасы 2015 жылы жариялайтын жаңа Жолдауының өзегі де осы «Нұрлы Жол» атты жаңа экономикалық саясатқа негізделген. Дүние жүзі елдері дағдарысты бастан кешіп жатқан шақта халықты, ұлттық экономиканы қиындыққа соқтырмай өтуге бел буа бағытталған бұл Жолдау кезіндегі «Қасым ханның қасқа жолы», «Есім ханның ескі жолының» бір көрінісі немесе жалғасы іспеттес.

Әлемдік ахуал демекші, бұған дейінгі дағдарыстан сауығу үдерісі тым баяу жүрсе, сонымен қоса құлдырау көріністері де мейлінші жиі көрініс алып отырғаны шындық. Осындай жолдардың алдын-алу мақсатында Елбасы Үкіметке тапсырма жүктеп, атқарушы билік дамудың жаңа ауқымды бағдарламасын әзірледі.

Енді, осы бағдарламада айтылған маңызды мәселелерге тоқталар болсам, жаңа экономикалық саясаттың өзегі жеті бағыт бойынша инфрақұрылымдық даму жоспары болып отыр. Көлік, индустриялық, энергетикалық, әлеуметтік-тұрғын үй инфрақұрылымдарын дамыту бойынша кешенді жұмыс межеленген. Шағын және орта бизнеске қолдау көрсету, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы, жылу мен сумен жабдықтау жүйесін жаңғырту да назардан тыс қалмады. Сондай-ақ, орта және шағын бизнесті қолдаудың арнайы іс-шаралары жайлы атап өтілді. Бүгінгі жетістіктеріміз Жолдау міндеттерінің тиянақтылығынан, оның жүзеге асырылуындағы рухани және қаржылық нақты негізділігінен көрініс береді. Жолдауда жаңа экономикалық саясаттың бағытын айқындаған Елбасы елдік дамуға қажетті қаржы үшін Ұлттық қор қаражатын тартуды ұсынды. Бір сөзбен айтқанда, бағыт айқын. Тек екі қолды сыбанып, іске кірісу. Мұндай қайталанбас бағдарлама жүзеге асыруда әркім өзінің жұмысына мығым жауап беруі керек, ендеше. Осы жерде айтар кетер мәселе, салық саласының қызметкері ретінде әр тиынның сұрауы бар демекші, жаңа Жолдау қағидаттарын жүзеге асыруға бөлінген қаржыға халықтық бақылау болуы тиіс деген пікірді қолдаймын. Әрине, бұл бастаманы ауызбірішілігі бекем, болашағы нақты қазақ елі бар ықыласымен қолдап, мақсатты істің жолына бар күштерін салатынына менің күмәнім жоқ.

Өз кезегінде, Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы Президенттің Жолдауын насихаттау, сонымен қатар мемлекеттің экономикалық саласы сыбайлас жемқорлыққа қарсы күреске баса көңіл аударып келеді. Осы бағытта, мекемемізде салық төлеушілердің салықтық таным-түсігін арттыру, салық саласында болып жатқан жаңалықтар мен өзгерістерді жеткізу мақсатында семинарлар, кездесулер, «дөңгелек үстел» жиындарын өткізу, БАҚ-та материалдар жариялау арқылы түсіндірме жұмыстары дәстүрлі түрде жүргізіледі. Сондай-ақ, салық саласына қатысты сұрақтар туындаған жағдайда, салық төлеушілер үшін жеке тұлғалар және заңды тұлғалардың өкілдерін қабылдау тұрақты қолға алынған. Жалпы алғанда, салық органдарын ел экономикасының «күретамыры» деп ауыз толтырып айтуға болады. Қазіргі уақытта еліміздегі бұл салада барлық заңдар заман талабына икемделіп, кәсіпкерлердің республика аймағында еркін әрі ашық түрде жұмыс атқаруына қолайлы жағдай туғызылып отыр.  

Бүгінгі таңда «Нұрлы Жол» Жолдауы ел ішінде жоғары маңызға ие болып, мемлекеттік қызметшінің күнделікті пайдаланатын оқу құралына айналып отыр десем қателеспеймін. Міне, мемлекеттің экономикалық саясатының маңызды тетігі болып отырған салық саласында да сыбайлас жемқорлықпен күрес басым бағыт ретінде белгіленуі тиіс және солай жасалып та отыр. Өз кезегінде барлық мемлекеттік органдар мен лауазымды тұлғалар өз құзыреттері шегінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жүргізуге міндетті.

Әлқиссамның соңын, Президенттің сөзімен аяқтар болсам, ««Біз Жалпыұлттық идеямыз - Мәңгілік Елді басты бағдар етіп, тәуелсіздігіміздің даму даңғылын Нұрлы Жолға айналдырдық. Қажырлы еңбекті қажет ететін, келешегі кемел Нұрлы жолда бірлігімізді бекемдеп, аянбай тер төгуіміз керек. Mәңгілік Ел - елдің біріктіруші күші, ешқашан таусылмас қуат көзі.

 

Исатай Құрмашев,

Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік

кірістер басқармасының «Ақпараттарды қабылдау

және өңдеу орталығы» бөлімінің бас маманы.

Мүлікті жария ету Қазақстан Республикасында 2014 жылдың 1 қыркүйегінен 2015 жылдың 31 желтоқсанына дейін жүргізіледі. Қазақстан Республикасының экономикалық нарығының капитал салымының перспективалы саласы ретінде көрініс табуда. Қазақстан Республикасында нарықтық қатынастардың дамуымен және құрылуына байланысты, сондай -ақ, халықаралық өзара байланыстағы экономикалық қатынастарда азаматтардың рөлі мен қаржылық ықпалы айтарлықтай артты және ол әрі қарай жалғасын табуда. Экономикада есепте жоқ мүлік оның иесіне қалай кері әсерін тигізсе, мемлекетке, қоғамға да, сондай кері әсер етеді. Мұндай мүліктен салық түспейді. Осыған байланысты, «көлеңкедегі» мүліктің, қаржының елдің экономикалық жағдайын жақсарту үшін орасан зор потенциалы бола тұра, нақты экономикалық айналымнан тыс қалып отырған қалыптасқан жағдайды өзгертуге бағытталған мемлекет тарапынан айтулы қадамдар жасалуда. Елбасы атап айтқандай, әлемдік экономикада тұрақсыздықтың жал­ғасуы, инвестиция және сауда балансының төмендеуімен сипатталатын оның Қазақстан Республикасы экономикасына ықпалын ескере отырып, экономикаға қосымша ресурстарды тартудың қажеттілігі сезілуде.

2014 жылдың 1 қыркүйегінен бас­тап қолданысқа енген «Қазақстан Республикасының азаматтарына, оралмандарға және Қазақстан Республикасында тұруға ықтиярхаты бар адамдарға олардың мүлікті жария етуіне байланысты рақымшылық жасау туралы» Заңға 2014 жылдың 30 маусымында қол қойылды. Мүлікті жария етудің толқыны 2014 жылдың 1 қыркүйегінен 2015 жылдың 31 желтоқсаны аралығында өтеді. Мүлікті жария ету үшін (ақшадан басқа) құжат тапсырудың мерзімі 2014 жылдың 1 қыркүйегінде басталды, 2015 жылдың 30 қарашасында аяқталады. Заңға сәйкес жария етуге ақшалар, құнды қағаздар және заңды тұлғаның жарғылық капиталындағы үлесі, сонымен қатар, жария ету субъектілері орналасқан меншік құқығындағы оларға тиесілі жер телімдері, мақсаттық пайдалануға сай құрылымдар, өзге тұлғаға рәсімделген құрылымдар, республика шекарасынан тыс жердегі жылжымайтын мүліктерге жүргізіледі. Қазақстан Республикасы аума­ғындағы мүлікті жария ету жергілікті атқарушы органдар арқылы  жүзеге асады. Қазақстан Республикасының шекарасынан тыс жердегі мүлікті жария ету салық органдары арқылы іске асады. Салық органдары Қазақстан Республикасынан шекарасынан тыс мүліктер, шет мемлекетте тіркелген заңды тұлғалардың үлескерлігі, ақша айналымы өзге мемлекетте тіркелген бағалы қағаздар  бойынша өтініштер қабылдайды. Бұл жағдайда келесідей құжаттар ұсынылуы тиіс: бекітілген форма бойынша мүлікті жария етуге екі дана өтініш; жеке басы куәлігінің көшірмесі (өтініш бергенде түпнұсқасын қоса көрсетуі тиіс); Қазақстан Республикасының шекарасынан тыс жерде орналасқан жылжымайтын мүлік,  заңды  тұлғаның жарғылық  капиталындағы үлесі туралы құқық беруші  құжаттың нотариалды расталған көшірмесі; ақша айналымы шет мемлекетте тіркелген құнды қағаздар бойынша сәйкес жүйеде құнды қағаздар бо­йынша құқын растайтын жеке шотынан көшірме немесе резиденті болып табылатын мемлекеттің заңнамасы бекіткен аталған құнды қағаздарға меншік құқығын растайтын өзге құжат; сатып алу құқығы  немесе мүліктің бағалық құнын растайтын құжат. Бұл арада егер мүлік шетелдік валютада көрсетілсе, оның құны Қазақстан Республикасының ұлттық валютасы - теңгенің Қазақстан Республикасының Ұлттық банкі бекіткен өтініш берген күнгі ресми курсымен қайта есептелетін болады; алым-салығы төленгендігін растайтын құжат; Заң арқылы қарастырылған өзге де құжаттар. Алым Қазақстан Республикасы аймағынан тыс жерде орналасқан сатып алынған немесе бағаланған мүлік құнының он пайыз мөлшерінде құжат өткізген кезде төленеді. Шетел тілінде рәсімделген құжаттар нотариалды куәландырылған қазақша немесе орысша аудармасымен ұсынылуы тиіс.
Егер толық құжат ұсынылмаған, түзетулер болған және Қазақстан Республикасының заңнамасының талаптарына сәйкессіздік анықталған жағдайда құжаттар кері қайтарылуы тиіс. Талаптар сақталған болса, салық органы өтініш берілген отыз күнтізбелік күнде: мүлікті (ақшадан басқа) жария ету туралы шешім шығарады; мүлікті жария ету субъектісіне мүлікті (ақшадан басқа) жария ету туралы шешімді береді; жария етілген мүліктің мәліметтерін реестрге тіркейді. Жария етілген мүлік туралы мәліметтердің толықтығы мен растығына жауаптылық жария етуші субъектіге жүктеледі. Мүлікті жария ету барысындағы салық органының шешіміне, сондай-ақ, басқа да әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) сотқа шағымдануға болатындығына назарларыңызды аударамыз.

Мүлікті жария ету - әлемдік тәжірибеде жаңалық емес. Еуропа елдерінің бір қатары, АҚШ-тың көптеген штаттары мен ТМД елдерінде мұндай акцияны бірнеше рет өткізуде, себебі капиталды көлеңкеден шығару барлық елдер үшін өте өзекті мәселе болып табылады. Қазақстан Республикасының мүлікті жария етуде тәжірибесі бар. Ол - тәжірибе бұл шараның Қазақстан Республикасының азаматтары үшін, бүтіндей ел экономикасын дамыту үшін оңды нәтижелерге қол жеткізгенін көрсетіп отыр. Жария етілетін ақша мен мүлікті көлеңкеден шығару бюджетке салық және олармен жүргізілетін қаржылық және басқа да операциялар үшін алым түрінде кіріс екенін атап өткен жөн. Бюджетке түсер түсімнен бөлек, көлеңкелі экономика кемиді.

 

Бөкей ордасы ауданы бойынша

мемлекеттік кірістер басқармасының

салық төлеушілермен жұмыс және өндіру

бөлімінің бас маманы

 

Дауленов Т

5 ақпан 2015 жыл 

Мемлекеттік кірістер комитетінің барлық аумақтық бөлімшелерінде 2015 жылғы 19 ақпандағы сағат 18.00-ден бастап 23 ақпандағы сағат 10.00-ге дейін жүкті кедендік ресімдеу тоқталатын болады. Осы шара ақпараттық жүйені жаңа серверлік жабдықтарға көшірудің қажеттігінен туындайды, бұл қызмет көрсетудің сапасын жоғарылатуына және ақпараттық жүйе жұмысында тоқтап қалудың болдырмауына мүмкіндік береді.

Осыған байланысты, Сіздерден осы кезеңде экспорттық-импорттық операциялардың жүзеге асырылуын тоқтата тұруыңызды сұраймыз. Сондай-ақ, тез бұзылуға ұшырайтын тауарларға қатысты, және шұғыл жүктерді әкету кезіндегі тауар декларациясын беру «Қазақстан Республикасындағы кеден iсi туралы» ҚР Кодексiнің 298-бабына сәйкес жасалады.

 

БҚО Бөкей ордасы ауданы бойынша

 мемлекеттік кірістер басқармасы

Баршаға белгілі, теледидар, газет немесе басқа бұқаралық ақпарат құралдарына жазылып, айтылып жатырған мүлікті жария ету науқаны 2014 жылдың 1 қыркүйегінен басталып кетті. Аталмыш акцияға сәйкес, негізінен жария етуге жатқызылған мүліктер қатарына ақша, құнды қағаздар, заңды тұлғалардың жарғылық капиталдағы қатысу үлесі, жылжымайтын мүлік, құрылыс нормалары мен ережелеріне сәйкес келетін Қазақстанның аумағындағы ғимараттар, сонымен қатар республиканың аумағынан тыс жылжымайтын мүлік кіреді. Бір айта кетерлік мәселе, жария етуге құқығы сот тәртібінде немесе заңды түрде дауланып жатқан  мүлік жария етуге жатпайды.

Жария етуді  қалаған барлық тұлғалар өздерінің өтініштерін Қазақстан Республикасының аумағынан тыс мүлік бойынша тиісті құжаттарды беру үшін азаматтардың тұрғылықты мекенжайы бойынша мемлекеттік кірістер органдарына, ал, Қазақстан Республикасының аумағындағы мүлікке қатысты, барлық жергілікті әкімдіктерде арнайы құрылған комиссияларға тапсыруына әбден болады.

Жария етуге қандай құжаттар қажет, деген сауалға келер болсақ, алдымен тиісті орындарға жүгінген кезде азаматтардан мүлікті жария етуді өткізуге тиісті үлгідегі арыз (екі дана), түпнұсқасын ұсынып жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмелері, сонымен қатар объектінің техникалық паспорты,  ғимараттар мен құрылыстарды объектінің құрылыс нормалары мен қағидаларына сәйкестігіне техникалық тексеруді жүзеге асыратын аттестатталған сарапшының қорытындысын талап етіледі.

Өз кезегінде ақшаны жария ету үшін келесі шарттарды орындау керек: біріншіден -ұлттық немесе шетел валютасында жария етуге тиіс сома жария ету мерзімінде Қазақстан Республикасының екінші деңгейдегі банкі немесе «Қазпошта» АҚ Ұлттық пошта операторында арнайы ашылған жинақ шотына салынады, екіншіден -  сол ақша, салған күннен бастап кемінде күнтізбелік алпыс ай шотта жатуға тиіс. Жария етілген ақшалай қаражатты аударған соң, ақша сомасының мөлшерін растайтын белгіленген нысан бойынша анықтама беріледі.

Егер де, ақшалай қаражат қылмысты жасау нәтижесінде алынғаны анықталған болса ақшалай қаражатты жария ету заңсыз деп танылу фактісіне назар аудару керек. Көрсетілген заңның күшіне енгенінен бастап өзінің мүлкі мен ақшасын жария етуді қалаған барлық адамдар олардың сақталуына және табыс салығын салуды ықтимал деп  алаңдамауларына болады.  Олар табыс ретінде көзделмейтіні, ал ақша өз кезегінде депозиттерге міндетті кепілдік беру туралы Қазақстан Республикасының заңнамасымен қорғалған.

Енді өзімізге келер болсақ, мемлекеттік кірістер басқармасының ұйымдастыруымен қыркүйек айында жеке кәсіпкерлермен мүлікті жария етуді түсіндіру мақсатында «дөңгелек үстел», сондай-ақ, тұрғындардың көп шоғырланатын аурухана, ішкі істер бөлімшесі, халыққа қызмет көрсету орталығы секілді орындарда хабарландырулар ілінді. Мүлікті жария етудің жай-жапсары туралы ақыл-кеңес сұрап келген азаматтарға да толық түсінік беріліп келеді. Ауданымыз бойынша науқан басталғалы бері осы күнге дейін аудан әкімдігіне 2 арыз келіп түскен. Алайда, құжаттарының толық болмауына байланысты арыздар қайтарылып берілген. Ал, кірістер басқармасына осы күнге дейін өтініш түскен жоқ. «Жария ету - 2014» мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асыру 2014 жылдың 1 қыркүйегінен бастап 2015 жылдың 31 желтоқсанына дейін жалғасады.

ҚР Президенті өзінің жыл сайынғы Қазақстан халқына Жолдауында алға қойған негізгі бағыттардың бірі ретінде сыбайлас жемқорлықпен күресуді айтады. Жоғарыдағы акция мүлікті жария ету арқылы заңдастырып, бұрынғы бұзушылықтар үшін рақымшылық алып, заң алдында таза болуға жол береді.Елдегі кез келген мемлекеттік орган мен мемлекеттік қызметкердің жұмысы адалдық, жариялылық, әділдік пен айқындылық ұстанымдарына негізделу керек. Барлық мемлекеттік органдар «Сыбайлас жемқорлықпен күресу туралы» Заңы шеңберінде сыбайлас жемқорлыққа қатысты құқық бұзушылықтар мен олардың алғышарттарының алдын алу бойынша барлық жерде кешенді жұмыс жүргізу керек. Мемлекеттік кірістер басқармасыда бұл жұмыстан қалыс қалмайды.

 

Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы

2015 жылдан бастап бюджеттік сыныптама кодтарының саны 208 ден азайтылып, тек 89 код қалдыру белгіленген. Сол жөнінде ҚР ҚМ 30.09.2014 жылы №420 бұйрығы шықты.

Жергілікті жерде қолданылып жүрген жер салығы бойынша 104301,303,307,308 кодтары қысқартылып, оларға арналған салықтар 104309 кодына аударылады.  ҚҚС 105109,110 кодтары қысқартылып,  105115 кодына аударылатын болады. Бензин мен дизель жанар майы акциздері 105296,297 кодтарының орнына 105284 коды біріктірілген., осындай тағы басқа да төлемдер бойынша өзгерістер бар. Бұл өзгерістер ағымдағы жылдың 1 шілдесінен енгізілуі жоспарлануда.

ҚР Президенті өзінің жыл сайынғы Қазақстан халқына Жолдауында алға қойған негізгі бағыттардың бірі ретінде сыбайлас жемқорлықпен күресуді айтады. Елдегі кез келген мемлекеттік орган мен мемлекеттік қызметкердің жұмысы адалдық, жариялылық, әділдік пен айқындылық ұстанымдарына негізделу керек. Барлық мемлекеттік органдар «Сыбайлас жемқорлықпен күресу туралы» Заңы шеңберінде сыбайлас жемқорлыққа қатысты құқық бұзушылықтар мен олардың алғышарттарының алдын алу бойынша барлық жерде кешенді жұмыс жүргізу керек. Салық төлеушінің салық органдарымен тікелей байланысын барынша азайту салық органдарының қызметкерлері тарапынан сыбайлас жемқорлыққа қатысты құқық бұзушылықтарды болдырмау әдістерінің бірі болып табылады. Бұл мақсатта бүгінгі таңда «Салықтық берешекті өтеу туралы» жасалған хабарламалар электронды-сандық қолтаңбасы бар салық төлеушілерге электронды жолмен жіберіледі. Сонымен қатар биылдан бастап лицензия беру, салық берешегі туралы анықтама алу Халыққа қызмет көрсету орталығы арқылы алынуға қол жеткізілді.

 

Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы

Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы 18.06.2014 жылғы №210-V «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне этил спирті мен алкоголь өнімінің өндірілуін және айналымын мемлекеттік реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ҚРЗ қабылдануына байланысты төмендегі жағдайлар бойынша түсінік береді.

Заңның негізгі мақсаты - кейбір заңнамалық нормаларды жетілдіру, заңнама талабын күшейту, алкоголь өнімінің көлеңкелі айналымын азайту арқылы алкоголь өнімін тұтыну көлемін азайту.

Заңнама бойынша түсінік берер болсақ, 2016 жылдан бастап алкоголь өнімдерінің айналымын жүзеге асыратын тұлғаларда алкоголь өнімдерінің есеп-бақылау маркаларынан ақпаратты ия есеп-бақылау маркаларының қорғау элементтерін оқитын құрал болуы міндеттелген.

Сонымен қатар 2015 жылдың 1 қаңтарынан алкоголь өнімдерін бөлшек ия көтерме саудада өткізетін тұлғалар лицензиялық алымды жыл сайын 20 қаңтарға дейін әр-бір сауда объектісі бойынша төлеуі белгіленіп, аудан көлемінде оның сомасы 30 АЕК мөлшерін құрайды. Лицензиялық алым уақытылы төленбеген жағдайда оны өндіру шаралары қолданылатын болады. Лицензиялық алымды төлемегені үшін 150 АЕК мөлшерінде айыппұл салу көзделген, және жаңа Әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы кодексіне сай, бұл бұзушылыққа ескерту жазасы қаралмаған.

Ал «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» Заңына сай, алкоголь өнімдерін бөлшек саудада сатуға рұқсат беретін лицензияны адалауға болады. Атап көрсеткенде, бір ғимаратқа алынған лицензияның иесін ауыстырып, басқа тұлғаның атына рәсімдеу ғимараттың квалификациялық талаптарын тексерусіз, бұрынғы тексеру құжаттарының негізінде жасалады.

Аталмыш Заңмен алкоголь өнімдерін сатуға тиым салынған орындардың да тізімі ұлғайтылған. Нақтыласа, денсаулық сақтау, білім беру ұйымдарының, дене шынықтыру-сауықтыру, спорттық және спорттық-техникалық  ғимараттардың, жанар май құю станцияларының, сауда базарларының, мәдени-демалыс ұйымдарының аумағында алкоголь өнімдерін сатуға рұқсат етілмеген. Бұл ретте мәдени-демалыс ұйымдарына қоғамдық  (клуб, мәдени демалыс парктер, мәдениет үйлері, халықтық шығармашылық, көркемөнерпаздық және басқа да) орталықтары жатады. Бірақ Заңнан алкоголь өнімдерін сату білім беру ұйымдарының орналасқан жерінен 100 метрден кем қашықтықта рұқсат етілмеуі туралы талап алынып тасталды.

Салық төлеушінің мемлекеттік кірістер органдарымен тікелей байланысын барынша азайту мемлекеттік кірстер органдарының қызметкерлері тарапынан сыбайлас жемқорлыққа қатысты құқық бұзушылықтарды болдырмау әдістерінің бірі болып табылады. Бұл мақсатта бүгінгі таңда «Салықтық берешекті өтеу туралы» жасалған хабарламалар электронды-сандық қолтаңбасы бар салық төлеушілерге электронды жолмен жіберіледі. Сонымен қатар биылдан бастап лицензия беру, салық берешегі туралы анықтама алу Халыққа қызмет көрсету орталығы арқылы алынуға қол жеткізілді.

 

Бөкей ордасы ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы